Visjon og verdier

"Vi vil bygge en sunn og betydningsfull menighet gjennom livsnære relasjoner og Guds kraft."
Pinsekirkens Visjon
For Gud ga oss ikke en ånd som gjør motløs; vi fikk Ånden som gir kraft, kjærlighet og visdom.
2. timoteus brev 1:7

Kraft

• Menigheten skal gjenkjennes ved Guds kraft og nærvær.
  • Den enkelte skal settes i stand til tjeneste ved Den Hellige Ånd.
  • Nådegavene skal fungere i den enkelte til oppbyggelse for fellesskapet.

Sindighet

• Pinsekirken skal være en sunn menighet, bygget på Guds ord, med balanse mellom det overnaturlige og det menneskelige.
  • Vi erkjenner behovet for visdom fra Gud for å skape tillit i møte med samfunnet.

kjærlighet

• Pinsekirkens fellesskap skal preges av livsnære relasjoner og inspirere til et fungerende gudsliv for den enkelte.
  • I møte med den enkelte skal mennesker oppleve kjærlighet i praksis og gjennom dette få mulighet til å bli kjent med Jesus.

MANGFOLD

• Et inkluderende mangfold skal berike fellesskapet gjennom forskjeller i kultur, bakgrunn, alder, uttrykksform, gaver og tjenester.