Historien vår

1923 / 1927

Det startet med Betel Stabæk

Som en del av pinsevekkelsen i Norge i begynnelsen av forrige århundre, ble pinsemenigheten Betel Stabekk dannet i 1923. I 1927 ble også pinsemenigheten Emmaus Haslum etablert, og disse to menighetene opplevde fremgang og vekst.

1923 / 1927

7. april 1973

Forene kreftene

Etter mange år med selvstendig virke bestemte menighetene seg for å forene kreftene. Den 7. april 1973 gikk de sammen og dannet Bærum Pinsemenighet. Lokalene på Haslum ble benyttet til søndagsmøter, mens aktivitetene ble delt mellom lokasjonene.
7. april 1973

Aud og Tom Aune innsettes som nytt pastorpar

I 1981 ble Tom Aune kalt til pastor og flyttet fra Bergen med hele sin familie (kona Aud og barna Morten, Tove og May Elin). Menigheten opplevde en rask ønkning i antallet møtebesøkende og hadde behov for større lokaler.

Gamle Sandvika kirke

I 1982 overtok menigheten den gamle kirken i Sandvika, etter et makeskifte med Bærum kommune. Kirken fikk raskt kallenavnet «Pinsekirken», men først i 1996 skiftet menigheten offisielt navn fra Bærum Pinsemenighet til Pinsekirken i Bærum.

Våren 2003

PK Senteret

Nytt møtelokale rett over veien
Våren 2003 hadde menigheten gleden av å ta i bruk sin nye storstue, PK Senteret. Hovedsalen her rommet opp mot 450 personer og var et moderne konferanse- og møtelokale. Leieavtalen med gårdeier gikk over 10 år. I dag er lokalet jevnet med jorden og gir plass til nye moderne kontor- og forretningsbygg.
Våren 2003

Høsten 2012

Bærum Kulturhus

Høsten 2012 flyttet Pinsekirken sine søndagsgudstjenester til Bærum Kulturhus. Lokalene er moderne og godt tilrettelagt for forestillinger og konserter med det beste av lyd- og lysanlegg.
Høsten 2012

Takk for 32 år

Vårt pastorpar Aud og Tom Aune. Takk for lang og tro tjeneste gjennom 32 år.

Anette og Morten Aune innsettes som pastorpar

Våren 2013 hadde Pinsekirken glede av å innsette Anette og Morten Aune som nytt pastorpar for menigheten.

Anette er «født» og oppvokst i menigheten, mens Morten kom til Pinsekirken sammen med sine foreldre i 1981. Sammen har de i mange år stått som ledere av lovsangstjenesten i kirken. De har tre gutter i tenårene som alle er aktive i kirken.

Morten har i mange år vært forkynner både i og utenfor menigheten, samtidig som han har forsørget sin familie gjennom en helt vanlig jobb. Mange setter veldig stor pris på hans livsnære, balanserte og inspirerende forkynnelse.

September 2021

Sandvika Folkebad

Pinsekirken inviterer til søndagsskole og gudstjenester i Folkebadet ved elvepromenaden i Sandvika sentrum.

September 2021

Jubileumsåret 2023

Pinsekirken 100 år i 2023

Pinsekirken fyller 100 år i år og i den forbindelse vil vi ved flere anledninger gjennom året feire jubileet. Årets jubileumssøndag er søndag 29. november med gudstjenester kl 11:00 og 19:00 i Bærum Kulturhus.

Jubileumsåret 2023

Det startet med Betel Stabæk

Forene kreftene

Nytt pastorpar: Aud og Tom Aune

Gamle Sandvika kirke

I 1982 overtok menigheten den gamle kirken i Sandvika, etter et makeskifte med Bærum kommune. Kirken fikk raskt kallenavnet \»Pinsekirken\», men først i 1996 skiftet menigheten offisielt navn fra Bærum Pinsemenighet til Pinsekirken i Bærum.

PK Senteret

Nytt møtelokale rett over veien

Bærum Kulturhus

Takk for 32 år

Takken går til vårt pastorpar gjennom 32 år, Aud og Tom Aune. Festen starter med middag og fortsetter med hyggelige hilsener og litt underholdning. Kaffe og kaker blir det også.

Anette og Morten Aune innsettes som pastorpar

Anette er «født» og oppvokst i menigheten, mens Morten kom til Pinsekirken sammen med sine foreldre i 1981. Sammen har de i mange år stått som ledere av lovsangstjenesten i kirken. Deres tre tenåringsgutter er alle aktive i ungdomsmiljøet og deltar i musikklivet på forskjellige kanter.

Sandvika Folkebad