Personvern

Din trygghet er viktig for oss

PERSONVERNERKLÆRING

Personvern handler om retten til et privatliv og retten til å bestemme over egne personopplysninger.

Personvern, nettbasert behandling av personopplysninger
Denne personvernerklæringen gjelder for Pinsekirken Sandvikas (heretter kalt Pinsekirken) nettside: pinsekirken.org. Pinsekirken er behandlingsansvarlig for personopplysninger som samles inn på disse nettsidene.

Personopplysninger som behandles
Nettstedene samler ikke inn personopplysninger som fødselsdato- og personnummer, eller opplysninger om personlige betalingskort.

Eksempler på informasjon som innhentes:

• Fornavn og etternavn
  • E-postadresse
  • Mobilnummer
  • Fritekst
  • Interesseområder

Hvordan informasjon innhentes?
Nettstedet samler inn opplysninger gjennom skjemaer på våre nettsider. Det er frivillig å oppgi denne informasjonen. Pinsekirken  er ikke ansvarlig for eksterne påmeldingsider med betaling med kortinformasjon og annen informasjoninnhenting. Hvis du velger å ikke oppgi personopplysningene på skjemaer, kan vi være forhindret fra å gi deg bekreftelser på påmeldinger og tilbakemelding på forespørsler.

Eksempel på skjema:

• Ved påmelding til å motta vårt nyhetsbrev eller annen relevant informasjon på e-post

• Kontakt-skjema på kontakt-oss-siden

• Ved påmelding av diverse arrangement

• Innmelding som medlem av Pinsekirken Sandvika

• Eget skjema for påmelding til ledige oppgaver

Innebygd innhold fra andre nettsteder
Artikler på denne siden kan inkludere innebygd innhold (f.eks. videoer, bilder, artikler osv.). Innebygd innhold fra andre nettsteder oppfører seg på nøyaktig samme måte som om den besøkende hadde besøkt nettstedet som det innebygde innholdet kommer fra.

Formålet med informasjonen som innhentes

• For å kunne sende relevant informasjon om ulike arrangementer, nyheter annen relevant informasjon.

• For å kunne sette deg i kontakt med en av våre funksjoner basert på de opplysninger som blir oppgitt.

Vi oppretter «profiler» i vår database på bakgrunnen av informasjonen som innhentes. Profilene baseres kun på informasjon som du frivillig gir oss, vi henter ikke inn informasjon for dette formålet fra tredjeparter. Man kan når som helst be om at opplysninger skal slettes.

Hvordan lagres informasjonen?
Informasjon innhentet gjennom skjema på pinsekirken.org og lagres i en eller flere av følgende : nyhetsbrevtjeneste kalt Mailchimp, vår egen medlemsdatabase Envato og WordPress egen formularfunksjonalitet som videresender informasjon via e-post til administrasjonen. Informasjon for medlemsregistrering på pinsekirken.org lagres i vårt medlemsregister.

Hvordan slettes opplysningene?
Informasjon slettes på oppfordring ved å kontakte administrasjonen (kontoret) på epost: post@pinsekirken.org

Utlevering av informasjon til tredjepart?
Personopplysningene deles ikke med utenforstående tredjeparter, men Pinsekirken kan bruke underleverandører til å levere hele eller deler av nettsiden. Slike underleverandører kan behandle personopplysninger på vegne av Pinsekirken.

Samtykke
Ved påmelding til å motta vårt nyhetsbrev eller annen relevant informasjon på e-post samtykker du til at vi kan kontakte deg basert på informasjonen du har levert fra deg, inntil samtykket trekkes tilbake.

Rettigheter
Som bruker av nettsidene våre har du rett til å kreve innsyn i personopplysningene som vi behandler om deg og hvordan de behandles. Du kan også kreve retting, sletting og begrensninger i behandlingen av personopplysninger i henhold til personopplysningsloven.

Hvor behandlingen av personopplysninger er basert på samtykke, kan du til enhver tid trekke samtykket tilbake.

Dersom du mener at Pinsekirken ikke har overholdt dine rettigheter i henhold til personopplysningsloven, har du rett til å klage til den aktuelle tilsynsmyndigheten. Dette gjøres ved å sende klage til Datatilsynet, kontaktinformasjon er tilgjengelig på www.datatilsynet.no.

Navn: Morten Aune / pastor i Pinsekirken Sandvika
E-post: morten@pinsekirken.org